Brug de sociale medier til at reklamere for din virksomhed online


Alle er på nettet mindst en gang dagligt. Vi skal jo lige tjekke hvad vennerne har postet på Twitter, Instagram og Facebook. Imens vi er på vores sociale medier på computeren, Ipaden eller telefonen så suser der lige en reklame forbi, og vi tænker ikke nærmere over det – tror vi! Rent faktisk observerer vores hjerner langt mere end tror. Disse informationer lagres, og vi vil være mere positivt stemte overfor et mærke vi har set før.Vi må se i øjnene, at firmaerne ikke kun laver disse tiltag fordi vi er nogle fantastiske forbrugere. Det er mange måder at få forbrugerne til at huske produktet og vække vores nysgerrighed, som infografik. Således øges chancen for at forbrugerne køber det produkt de ikke vinder. Hvis du har en netbutik er det bare om at komme med på internet vognen, hvis du ikke allerede er det.Online firmaet Neckwear der som navnet antyder primært sælger slips og butterflys, har til fulde forstået at udnytte det potentiale, som findes på de sociale medier. De har en profil på Facebook, hvor de jævnligt lægger billeder og konkurrencer op samt fif til hvordan du binder din butterfly, nye kombinationer med slips mv. Sortimentet fremvises på bedste vis på Instagram med fokus på eksempelvis konfirmationssæsonen.De fleste af os har nok også set at vennerne liket et produkt eller at de deltager i en konkurrence, hvor de kan vinde et lækkert produkt. Når vores venners navne er forbundet med et produkt er reklameværdien endnu stærkere. Forbindelsen til deres navne virker som en blåstempling i vores hjerner. Hånden på hjertet, hvem har ikke også lige deltaget i en konkurrence eller to, hvor man bare skulle besvare et let spørgsmål eller blot udfylde skrive navn og adresse for at deltage?